zondag 27 december 2009

Day zero

Via een forum kwam ik op Day Zero, dat is een project dat je voor jezelf kan starten, online. Je moet 101 doelen invullen en die binnen 1001 dagen voltooien. Het was een hele klus om 101 doelen te bedenken, maar het is me gelukt. Op mijn blog zal ik dit bijhouden, dus als ik een doel heb bereikt zal ik dat hier plaatsen. Www.dayzeroproject.com

1. Interrailen door europa
2. Bungeejumpen
3. Graffiti spuiten
4. Rijbewijs halen
5. Naar Parijs
6. Meedoen aan een flashmob
7. Vrijwillgerswerk doen
8. Een gitaar kopen
9. Een goed doel steunen
10. Op kamers gaan
11. Een wedstrijd winnen
12. Minder computeren
13. Liftend naar een stad in Europa
14. Een maand lang niet aan bultjes e.d. krabben
15. 40euro per maand sparen
16. Elke week hardlopen
17. Een keertje sushi maken
18. 1x per week koken thuis
19. Foto's afdrukken en een fotoboek maken
20. Een week lang gezond eten
21. Naar Engeland
22. Zelf kleding maken
23. Backpacken in de zomervakantie
24. Werken bij Nationale Sportkampen in de zomervakantie
25. Vakantiegeld op me spaarrekening zetten
26. Naar Low Lands in 2010 of 2011
27. Minstens 1 schilderij per maand maken
28. Elke week in mijn schetsboek schetsen
29. Ga op fietsvakantie
30. Wreck this Journal een maand lang bij je hebben en alle opdrachten ervan maken
31. Vanaf mijn 18e bloed geven aan de bloedbank
32. Een week lang zonder mobiele telefoon
33. Een week lang zonder internet (thuis!)
34. Kijk een dag en nacht alleen maar films met vriendinnen
35. Op wintersport en snowboarden
36. 50 nagellakjes hebben
37. Elke dag een notitie/schets boekje op zak hebben en alles op schrijven / schetsen
38. Paardrijden door de bossen of over het strand
39. Een maand lang (onder school) 8uur per nacht slapen of meer
40. Een maand lang geen geld uitgeven aan kleding
41. Mijn kamer een hele grote schoonmaak geven
42. Een maand lang mijn kamer netjes (echt netjes) houden
43. Leren een fietsband te plakken
44. Mijn naam in een boom zetten
45. Naar een plek op de dijk gaan waar ik vroeger vaak zat en iets op een steen heb geschreven
46. Een nacht buiten slapen 
47. Een leuke jongen om zijn nummer vragen en hem ook echt opbellen
48. Spontaan een jongen kussen
49. Neem yoga lessen
50. Minder stressen
51. Vier carnaval
52. Zet in minstens 5 wc's een berichtje op de muur/deur
53. Ga 1x per maand in bad
54. Over 1001 dagen niet meer als 64 kilo wegen
55. Leer koffie drinken binnen 1001 dagen
56. Praat tegen een vreemde op straat
57. Help een bejaarden met overstekken, boodschappen of wat dan ook
58. Om de twee weken mijn bed verschonen
59. Weer beginnen met piano spelen
60. Naar een spa/beauty resort en een massage nemen
61. Een maand lang 1x per week de hond uitlaten van mijn zus
62. Een nieuw lingerie setje kopen
63. Kledingkast opruimen
64. Al mijn kleding die ik niet draag op marktplaats zetten
65. Kleding die ik niet kan verkopen aan een goed doel geven
66. Minstens 10x naar de bioscoop gaan (edit: 2/10 Valentine's Day, Dear John)
67. Ga opzoek naar een vintage kleding stuk (ga een dag alleen in tweedehandswinkels winkelen)
68. Koop een vintage kledingstuk
69. Schrijf 10 gedichten
70. Laat een tattoo zetten
71. Rook een joint
72. Ga op vakantie met vrienden
73. Lees minstens 5 boeken
74. Koop een maand lang geen eten
75. Een week lang 2 glazen water per dag drinken
76. Een week lang geen frisdrank drinken
77. Een wenslampion oplaten
78. Een modeboek of fotografieboek kopen
79. Mijn portfolio uitbreiden
80. Lush producten kopen
81. Bak een taart voor iemand anders
82. Ga op een blind date
83. Ga helemaal alleen naar een stad om te winkelen
84. Wijn leren drinken (en niet als ik al dronken ben)
85. Een maand lang elk weekend uitgaan
86. Draag een week lang een bril
87. Ga een dag lang op een bootje varen met vrienden
88. Geef iemand een zelfgemaakt cadeau
89. Maak een muurschildering in de slaapkamer
90. Een maand lang geen lessen spijbelen
91. Mijn camera altijd mee nemen als ik iets leuks doe en ook echt foto's maken
92. Dronken worden met een vriendin
93. Op hockeytoernooi gaan
94. Mijn blog deze 1001 dagen bijhouden
95. Mama meer in het huishouden helpen
96. Iemand spontaan een bos bloemen geven/sturen
97. Met valentijn minstens 3 mensen een kaartje sturen (edit: in 2010 2 kaarten verstuurd)
98. Op een vrije dag alleen creatieve dingen doen
99. Met uitgaan geen alcohol drinken maar wel helemaal losgaan
100. Al deze doelen behalen in 1001 dagen
101. Itunes verschonen en elke maand updaten

P.s. ik start hier 1 januari 2010 mee. Rood = gedaan!

3 opmerkingen:

  1. Ik wilde dit ook gaan doen, alleen ik kon geen 101 dingen verzinnen dus heb ik het niet gedaan. Maar het si wel leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk! Heel veel succes alvast met het voltooïen van alles.. hoe lang hoeveel jaar zijn 1001 dagen? 3?

    Trouwens echt heel errg bedankt voor je lieve reactie en natuurlijk dat je me nu volgt! Echt heel vet,

    Liefs B

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha heel erg leuk ! Alvast succes !

    BeantwoordenVerwijderen