zaterdag 9 januari 2010

Somethings

Dit vind ik een hele mooie foto. Terwijl hij eigenlijk niet eens zo bijzonder is. Maar het is net alsof er een verhaaltje achter zit ofzo. Misschien komt het ook wel omdat het dingen laat zien die mij dagelijks bezig houden. De pennen heb ik ook, ik gebruik ze regelmatig op school, daar ben ik toch elke dag creatief bezig. Het mapje lijkt wel een soort van bundel van werk van diegene. Alsof er heel veel moois in zit wat wij niet kunnen zien.

Ik hou van teksten, zo ook deze. Ik weet niet maar vaak doet het iets met me. Laatst las ik deze korte, krachtige tekst op een forum: 'Baby shoes: for sale, never worn'. Ik moest er even over na denken maar toen begreep ik het. Zo'n kleine zin maar er zitten zoveel gedachtes in. Waarom worden baby schoentjes verkocht? Waarom zijn ze nooit gedragen? 
Vogels vind ik zo'n mooi iets. Vogeltjes horen fluiten klinkt vredig. Maar vogels staan voor mij als een teken voor vrijheid. Het straalt iets uit wat mij heel erg aanspreekt.

Houtskool tekening die ik op school heb gemaakt, een maand geleden volgensmij. De eerste les van dit vak op school moesten we met houtskool tekenen op muziek. En raad maar eens wat voor muziek. Ja hoor, van die slome, saaie muziek, een beetje india's ofzo, waar je wierrok bij op zou willen steken. Nee, daar kon ik me niet op laten gaan, maar ik was gelukkig niet de enige, haha. 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen